XML

Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

tel. (29) 751 65 40
 
Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

 
 
Organ właściwy: Symbol Sprawy:
Burmistrz Miasta i Gminy Chorzele 6220
 
  1. OSOBA ODPOWIEDZIALNA:
  • Monika Chmielewska, Wydział Rozwoju Miasta i Gminy Chorzele
 
  1. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
  • Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1, pokój Nr 19
 
  1. PODSTAWA PRAWNA (wymagania prawne)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 ze zm.);
  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zm.)
 
  1. WYMAGANE DOKUMENTY
  • Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
  • Załączniki wynikające z art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko – zwanej dalej ustawą ooś:
    1. raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 ustawy ooś - kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (np. CD) w ilości po 4 egzemplarze w formie pisemnej i elektronicznej – dotyczy przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko;
    2. kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (np. CD) w ilości po 4 egzemplarze w formie pisemnej i elektronicznej – dotyczy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko;
    3. poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie1);
    4. mapę w postaci papierowej oraz elektronicznej w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie1), wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w ust. 3a pkt 1 (tj. odległością 100 m od granic terenu realizacji inwestycji);
    5. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydany przez organ prowadzący ewidencję  gruntów i budynków2), pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie1);
    6. wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji - dotyczy przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10 ustawy ooś (tj. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej);
    7. analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust.1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. − Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022r. poz. 1385 ze zm.) – jeśli dotyczy;
    8. pełnomocnictwo (oryginał lub poświadczoną notarialnie kopię pełnomocnictwa) – jeśli wnioskodawca działa przez pełnomocnika;
    9. Dowód opłaty skarbowej.
     
     
     



     
     
     
    1) Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy OOŚ przez obszar oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko rozumie się:
    1)   przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;
    2)   działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
    3)   działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
    2) Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia wypisu z rejestru gruntów lub innego dokumentu, o którym mowa w załączniku nr 5. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia tego dokumentu, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

     
 
 
  1. OPŁATY
  • Opłatę skarbową:
    1. 205zł. za wydanie decyzji,
    2. 17zł. za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (oryginał lub poświadczoną notarialnie kopię pełnomocnictwa) - od każdego stosunku pełnomocnictwa,      
                        wnosi się w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach lub na konto Urzędu.  
                        Nr rachunku: 17 8924 0007 0025 0216 2003 0001   
  1. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
  • Jeden miesiąc, w sprawach szczególnie skomplikowanych dwa miesiące od dnia wszczęcia postępowania.
 
  1. TRYB ODWOŁAWCZY
  • Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Organu, który wydał zezwolenie w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.
 
  1. UWAGI
  • brak 
  1. FORMULARZ DO POBRANIA
 
Załączniki:
Nazwa plikuTyp plikuRozmiar
Wniosek. Plik xls 61.70 KB
Podmiot publikującyUrząd Miasta i Gminy Chorzele
WytworzyłWojciech Fronczak - Użytkownik BIP2007-12-13
Publikujący Wojciech Fronczak - Użytkownik BIP 2007-12-13 13:10
Modyfikacja Robert Osowski - Administrator BIP 2024-05-15 09:35