Sekretarz Miasta i Gminy Chorzele powoływany jest przez Radę Miasta na wniosek Burmistrza.
Sekretarzowi Miasta i Gminy Burmistrz może powierzyć prowadzenie określonych spraw Gminy w swoim imieniu.
-
przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej oraz planu pracy Urzędu;
-
przygotowywanie do podpisu Burmistrza projektów decyzji administracyjnych postanowień i zaświadczeń;
-
zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu w zakresie organizacji pracy;
-
wykonywanie zadań z zakresu obronności i obrany cywilnej;
-
prowadzenie kontroli przestrzegania przez pracowników Urzędu dyscypliny pracy, przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i Instrukcji Kancelaryjnej;
-
opracowywanie projektów Statutu Miasta i Gminy, Regulaminu Organizacyjnego Regulaminu Pracy Urzędu i przedkładanie ich Burmistrzowi i Radzie Miejskiej,
-
rozpatrywanie skarg i wniosków radnych i obywateli, interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków komisji;
-
zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa i obsługą prawną Urzędu;
-
prowadzenie i udostępnianie zbiorów przepisów prawnych,
-
klasyfikowanie koresponmdencji na poszczególne stanowiska pracy;
-
jako Pełnomocnik wyborczy Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Ostrołęce prowadzenie spraw związanych z wyborami do Rady Miejskiej, Rady Powiatu, Sejmiku Województwa Mazowieckiego, Burmistrza, posłow do Parlamentu Europejskiego, do sejmu i senatu, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzanie referendum ogólnokrajowego i lokalnego;
-
opracowywanie informacji w zakresie pracy i funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy;