Sekretarz Miasta i Gminy

  inż. Andrzej Kowalewski

Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach

06-330 Chorzele

ul. Stanisława Komosińskiego 1

pokój nr 5

 

 

Sekretarz Miasta i Gminy Chorzele powoływany jest przez Radę Miasta na wniosek Burmistrza.

Sekretarzowi Miasta i Gminy Burmistrz może powierzyć prowadzenie określonych spraw Gminy w swoim imieniu.

 

Do zakresu obowiązków Sekretarza Miasta i Gminy należą:

 

  1. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej oraz planu pracy Urzędu;
  2. przygotowywanie do podpisu Burmistrza projektów decyzji administracyjnych postanowień i zaświadczeń;
  3. zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu w zakresie organizacji pracy;
  4. wykonywanie zadań z zakresu obronności i obrany cywilnej;
  5. prowadzenie kontroli przestrzegania przez pracowników Urzędu dyscypliny pracy, przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i Instrukcji Kancelaryjnej;
  6. opracowywanie projektów Statutu Miasta i Gminy, Regulaminu Organizacyjnego Regulaminu Pracy Urzędu i przedkładanie  ich Burmistrzowi i Radzie Miejskiej,
  7. rozpatrywanie skarg i wniosków radnych i obywateli, interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków komisji;
  8. zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa i obsługą prawną Urzędu;
  9. prowadzenie i udostępnianie zbiorów przepisów prawnych,
  10. klasyfikowanie koresponmdencji na poszczególne stanowiska pracy;
  11. jako Pełnomocnik wyborczy Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Ostrołęce prowadzenie spraw związanych z wyborami do Rady Miejskiej, Rady Powiatu, Sejmiku Województwa Mazowieckiego, Burmistrza, posłow do Parlamentu Europejskiego, do sejmu i senatu, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzanie referendum ogólnokrajowego i lokalnego;
  12. opracowywanie informacji w zakresie pracy i funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy;