Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach ul. Stanisława Komosińskiego 1
tel. (29) 751 65 43
Przeniesienie zagranicznego aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1
Osoba odpowiedzialna:
Sylwia Drężek – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty:
1.Wniosek o transkrypcję zagranicznego aktu stanu cywilnego - aktu urodzenia, aktu małżeństwa, aktu zgonu.
2.Oryginał aktu stanu cywilnego, który podlega transkrypcji, wraz z jego urzędowym tłumaczeniem, dokonanym przez tłumacza przysięgłego lub polskiego konsula.
3.Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
4.Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Opłaty:
50 zł – opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego po przeniesieniu zagranicznego aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego.
Opłatę należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
Termin odpowiedzi:
1.Do 1 miesiąca.
2.W sprawach szczególnie skomplikowanych – do 2.miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC w Chorzelach, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi:
1.Akt stanu cywilnego sporządzony za granicą może być przeniesiony do rejestru stanu cywilnego na wniosek osoby, której akt dotyczy, osoby, która wykaże interes prawny bądź interes faktyczny w przypadku rejestracji zgonu.
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.- Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2016.2064 j.t.).
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2016.1827 j.t.).
3.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.-Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23-j.t.)