1. Wnioskodawca jest zobowiązany składać, w terminie do 15 lutego deklarację w sprawie podatku od środków transportowych na dany rok podatkowy, jeśli natomiast obowiązek powstanie po tym dniu deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku. Deklarację należy także złożyć w terminie 14 dni w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, zmianie miejsca zamieszkania lub siedziby
2. Podatek od środków transportowych płacony jest w dwóch ratach do dnia 15 lutego (I rata) i 15 września (II rata) każdego roku. Jeżeli obowiązek podatkowy powstał:
a) po dniu 1 lutego, a przed dniem 1 września roku podatkowego, podatek za ten rok podatkowy jest płacony w dwóch równych ratach w terminie
- w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego – I rata
- do dnia 15 września roku podatkowego – II rata
b) po dniu 1 września, podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego. Jeśli obowiązek powstał lub wygasł w ciągu roku podatkowego, stawki określone w uchwale rady miejskiej ulegają obniżeniu proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których nie istniał obowiązek podatkowy
3. Wysokość podatku od środków transportowych jest określana przez podatnika na podstawie złożonej deklaracji, stosownie do zapisów Uchwały Rady Miejskiej w części dotyczącej stawek
4. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku od środków transportowych wystawia się upomnienie. Na uregulowanie płatności po otrzymaniu upomnienia jest 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesłany do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Przasnyszu, w celu podjęcia czynności egzekucyjnych
5. Wpłaty można dokonywać w kasie Urzędu Miasta i Gminy Chorzele od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 13:30 lub na konto Urzędu (BS w Chorzelach 10 8913 0005 0000 1472 2000 0020)
|