Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach ul. Stanisława Komosińskiego 1
tel. (29) 751 65 43
                                      
Sporządzenie aktu zgonu
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach,  ul. Stanisława Komosińskiego 1
 
Osoba odpowiedzialna:
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
 Wymagane dokumenty:
1.Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza.
2.Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
3.Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
Opłaty:
Zwolnione z opłaty.
Termin odpowiedzi:
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC w Chorzelach, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi:
1.Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu.
2.Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
3.Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
  • małżonek lub dzieci zmarłego,
  • najbliżsi krewni lub powinowaci,
  • pełnomocnik rodziny.
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2014.1741).
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2015.783- j.t.). 
Podmiot publikującyUrząd Miasta i Gminy Chorzele
WytworzyłWojciech Fronczak - Użytkownik BIP2007-10-18
Publikujący Wojciech Fronczak - Użytkownik BIP 2007-10-18 11:35
Modyfikacja Robert Osowski - Administrator BIP 2023-02-10 08:10