Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach ul. Stanisława Komosińskiego 1
tel. (29) 751 65 43

                                       

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego

 
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach,  ul. Stanisława Komosińskiego 1
 
Osoba odpowiedzialna:
 
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

 Wymagane dokumenty:
1.Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
2.Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
3.Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Opłaty:
39 zł - opłata skarbowa za uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
Opłatę należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
 
Termin odpowiedzi:
1.Bez zbędnej zwłoki.            
2.Do 1 miesiąca sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC w Chorzelach, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
 
Uwagi:
1.Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych przewidzianych przepisami ustawy może być uzupełniony na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są inne akty stanu cywilnego lub akta zbiorowe prowadzone dla tego aktu.
2.W przypadku uzupełnienia na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokumenty należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
 
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.-Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2016.2064 j.t.).
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2016.1827 j.t.).
3.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.-Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23-j.t.)

Podmiot publikującyUrząd Miasta i Gminy Chorzele
WytworzyłWojciech Fronczak - Użytkownik BIP2016-03-07
Publikujący Wojciech Fronczak - Użytkownik BIP 2016-03-07 08:46
Modyfikacja Robert Osowski - Administrator BIP 2023-02-10 08:03