Rada Miejska kontroluje działalność Burmistrza, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych Gminy; w tym celu powołuje ze swego grona Komisję Rewizyjną oraz inne komisje stałe i doraźne.
Do zadań komisji stałych należy między innymi :
-
rozpatrywanie materiałów i przygotowanie opinii do problemów będących przedmiotem obrad Rady, zgodnie ze swoją właściwością,
-
realizacja planów pracy zatwierdzonych przez Radę,
-
opiniowanie projektów uchwał Rady zgodnie ze swoją właściwością,
-
kontrola realizacji uchwał Rady,
-
kontrola działalności gminnych jednostek organizacyjnych,
-
współpraca z jednostkami pomocniczymi Gminy,
W ramach pracy Rady Miejskiej w Chorzelach działa 6 następujących Komisji:
1. Komisja Rewizyjna
2. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
3. Komisja Budżetu, Gospodarki, Mienia Komunalnego i Budownictwa
4. Komisja Kultury, Oświaty, Zdrowia i Spraw Socjalnych
5. Komisja Bezpieczeństwa, Porządku i Ochrony Środowiska
6. Komisja Rolnictwa, usług i Zaopatrzenia.