URZĄD MIASTA I GMINY CHORZELE

 

06-330 CHORZELE, UL Stanisława Komosińskiego 1

TEL (0-29) 751 51 61

KARTA INFORMACYJNA

Zameldowanie na pobyt stały

 

Organ właściwy: Burmistrz Miasta i Gminy Chorzele

Symbol Sprawy:

 

06-330 Chorzele ul. Stanisława Komosińskiego 1

tel.: (0-29) 751 65 46; pokój nr 8

 

 

Osoba odpowiedzialna:

Jadwiga Moskalik

I

Podstawa Prawna

1

Ustawa z dnia Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych. (Dz. U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 i Nr 110 poz. 1189; z 2002 r. Nr 74, poz. 676 i Nr 78 poz.716; z 2003 r. Nr 128 poz. 1176, Nr 130 poz. 1190; z 2004 r. Nr 93 poz. 887)

2

l   Art. 4 ust. 1, art. 5, art. 6 ust. 1, art. 9, art. 10 ust. 1, art. 11, art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zm.)

l    

3

l   § 2 - §4 i § 10 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do
zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji
wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz.1999 z późn. zm.).

II

Wymagane dokumenty

 

Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego" (oryginalny druk zgłoszenia wypełnia się na miejscu w Urzędzie Miasta I Gminy)

Poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego                (w przypadku osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu) - oryginał

Do wglądu /oryginały/

l   Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty).

l   Odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osoby niepełnoletniej, nieposiadającej dowodu stwierdzającego tożsamość.

l   Książeczka wojskowa lub legitymacja oficerska w przypadku osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony.

l   Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania.

III

Opłaty

 

Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom

IV

Termin i sposób załatwienia sprawy

 

Po poprawnym wypełnieniu formularza „Zgłoszenie pobytu stałego" czynność zameldowania dokonywana jest na miejscu przy zgłoszeniu.

W wyniku dokonania czynności meldunkowej Wnioskodawca otrzymuje wydruk komputerowy w postaci potwierdzenia zameldowania na pobyt stały. Potwierdzenie ważne jest przez okres 2 miesięcy od dnia wystawienia.

V

Jednostka odpowiedzialna

 

Referat Spraw Obywatelskich

 

Jadwiga Moskalik

VI

Tryb odwoławczy

 

Nie przysługuje

VII

Uwagi

 

Dotyczy osób posiadających obywatelstwo polskie, które przebywają stale na terenie miasta i gminy Chorzele.

Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach ul. Ogrodowa 7 pokój nr. 8 - od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30

1.        Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego pobytu.

2.        Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż 3 doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.

3.        W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego.

4.        Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (właściciela, wynajmującego, najemcy, posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie, ponieważ jest ona obowiązana potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.

5.        W przypadku zameldowania na pobyt stały dzieci niepełnoletnich rodzic wypełnia
oddzielnie dla każdego dziecka druk „Zgłoszenie pobytu stałego".

6.        Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania dziecka jest data sporządzenia aktu urodzenia. Zameldowania dokonuje organ gminy właściwy ze względu na miejsce pobytu stałego matki dziecka lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, albo .w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy.

7.        W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.

VIII

Formularz do pobrania

 

Zgłoszenie pobytu stałego