MENU GŁÓWNE
Dostępność
RADA MIEJSKA
BURMISTRZ
URZĄD
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE/ POMOCNICZE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
FINANSE I MIENIE
POLITYKI I PROGRAMY
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
OCHRONA ŚRODOWISKA
WYBORY
INNE
Spisy
PLAN OGÓLNY GMINY
Preferencyjna Sprzedaż Węgla
Jesteś tutaj:
Sporządzenie aktu zgonu
Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach ul. Stanisława Komosińskiego 1
tel. (29) 751 65 43
tel. (29) 751 65 43
Sporządzenie aktu zgonu
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1
Osoba odpowiedzialna:
Sylwia Drężek – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty:1.Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza.
2.Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
3.Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
2.Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
3.Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
Opłaty:
Zwolnione z opłaty.
Termin odpowiedzi:
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC w Chorzelach, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi:
1.Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu.
2.Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
3.Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
2.Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
3.Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
-
małżonek lub dzieci zmarłego,
-
najbliżsi krewni lub powinowaci,
-
pełnomocnik rodziny.
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2014.1741).
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2015.783- j.t.).
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2015.783- j.t.).