Przejdź do treści
Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Zameldowanie na pobyt czasowy
Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1
tel. (29) 751 65 40
 
Zameldowanie na pobyt czasowy obywateli RP.
Organ właściwy: Symbol Sprawy:
Burmistrz Miasta i Gminy Chorzele 5343
 

OSOBA ODPOWIEDZIALNA:
Tomasz Filipowicz, Referat Spraw Obywatelskich

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1, pokój Nr 23.
 

PODSTAWA PRAWNA (wymagania prawne)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 23),
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 657),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z  2016 r. poz. 1827),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia    wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 1852).
 
 

WYMAGANE DOKUMENTY
  • Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego” (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) – zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
  • Dowód osobisty lub paszport.
  • Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale).
  • W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:      
             – pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
             – dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
 

OPŁATY
 
Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego.
17zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku gdy osoba działa przez pełnomocnika).
17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia na wniosek osoby dokonującej zameldowania na pobyt czasowy lub jej pełnomocnika.
Opłatę za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł wnosi się w kasie Urzędu Miasta i Gminy Chorzele lub na konto Urzędu Miasta i Gminy Chorzele. Nr rachunku: 17 8924 0007 0025 0216 2003 0001

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Bez zbędnej zwłoki.
 

TRYB ODWOŁAWCZY
Brak, czynność materialno-techniczna.
 

UWAGI
  1. Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
  2. Zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu „Zgłoszenie pobytu czasowego”. Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu, przy czym pobyt czasowy jest rozumiany jako przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.
  3. Osoba zgłaszająca pobyt czasowy może otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na własny wniosek. Zaświadczenie jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, jednak nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
  4. W przypadku zmiany miejsca pobytu czasowego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu czasowego. Czynności tej można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu czasowego.
  5. Zameldowania na pobyt czasowy można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14   czerwca1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 poz. 23), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
  6. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  7. Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje zameldowanie. Zameldowania dokonuje kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na czasowy stały następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu czasowego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.
  8. Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości, o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej. W tym trybie rozstrzygane są też wątpliwości co do stałego lub czasowego charakteru pobytu osoby pod deklarowanym adresem (patrz karta informacyjna „Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej”).
 
 
Podmiot publikujący
WytworzyłWojciech Fronczak - Użytkownik BIP2007-06-27 00:00
Publikujący Wojciech Fronczak - Użytkownik BIP 2007-06-27 12:34
Modyfikacja - Administrator BIP 2017-07-24 13:41
Urząd Miasta i Gminy w Chorzelachul. Stanisława Komosińskiego 1, 06-330 Chorzele tel. (0-29) 751 65 40 email: sekretariat@chorzele.pl
Wygenerowano: 22 listopada 2024r. 02:33:26
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.