MENU GŁÓWNE
Dostępność
RADA MIEJSKA
BURMISTRZ
URZĄD
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE/ POMOCNICZE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
FINANSE I MIENIE
POLITYKI I PROGRAMY
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
OCHRONA ŚRODOWISKA
WYBORY
INNE
Spisy
PLAN OGÓLNY GMINY
Preferencyjna Sprzedaż Węgla
Jesteś tutaj:
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego w kraju:
Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach ul. Stanisława Komosińskiego 1
tel. (29) 751 65 43
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego w kraju:
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego w kraju:
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1
Osoba odpowiedzialna:
Sylwia Drężek – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty:1.Podanie z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu urodzenia / aktu małżeństwa/ aktu zgonu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym,
2.Zaświadczenie z USC o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego
3.Inne dokumenty urzędowe do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
4.do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
2.Zaświadczenie z USC o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego
3.Inne dokumenty urzędowe do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
4.do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Opłaty:
39 zł - opłata skarbowa za odtworzenie aktu stanu cywilnego.
Opłatę należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
Termin odpowiedzi:
Do 1 miesiąca.
Załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej następuje nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia sprawy.
Załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej następuje nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia sprawy.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC w Chorzelach, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi:
1.Treść aktu stanu cywilnego wraz ze wzmiankami dodatkowymi odtwarza się w razie zaginięcia lub zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego.
2.Podstawą odtworzenia treści aktu stanu cywilnego są odpisy zaginionego aktu, inne dokumenty przedstawione przez wnioskodawcę, potwierdzające sporządzenie aktu oraz dane, które były w nim zawarte.
3.Do złożenia wniosku o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego uprawniona jest osoba, której akt dotyczy, lub inna osoba, która wykaże interes prawny lub interes faktyczny w przypadku odtworzenia aktu zgonu.
2.Podstawą odtworzenia treści aktu stanu cywilnego są odpisy zaginionego aktu, inne dokumenty przedstawione przez wnioskodawcę, potwierdzające sporządzenie aktu oraz dane, które były w nim zawarte.
3.Do złożenia wniosku o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego uprawniona jest osoba, której akt dotyczy, lub inna osoba, która wykaże interes prawny lub interes faktyczny w przypadku odtworzenia aktu zgonu.
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.- Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2016.2064 j.t.).
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2016.1827 j.t.)
3.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23-j.t.)
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2016.1827 j.t.)
3.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23-j.t.)