Przejdź do treści
Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Wydanie zaświadczenia o możności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą przez obywatela polskiego lub cudzoziemca zamieszkałego w Polsce nie mającego obywatelstwa żadnego państwa
Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach ul. Stanisława Komosińskiego 1
tel. (29) 751 65 43
                                       

Wydanie zaświadczenia o możności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą przez obywatela polskiego lub cudzoziemca zamieszkałego w Polsce nie mającego obywatelstwa żadnego państwa

 

Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Stanu Cywilnego w Chorzelach,  ul. Stanisława Komosińskiego 1
 
Osoba odpowiedzialna:
Sylwia Drężek – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty:
1.Wniosek o wydanie zaświadczenia o możności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą.
2.Osoba, która pozostawała już w związku małżeńskim załącza odpis prawomocnego orzeczenia sądu o rozwodzie (dla osoby rozwiedzionej). Jeżeli rozwód nastąpił za granicą, należy przedłożyć oryginalny odpis orzeczenia wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski. Ocena skuteczności orzeczenia zagranicznego sądu dokonana zostanie po przedłożeniu wymienionych dokumentów. W zależności od czasu jego wydania i kraju, z którego ono pochodzi, orzeczenie podlegać będzie skuteczności z mocy prawa (ex lege) lub będzie dopuszczane do obiegu prawnego na terenie RP po uprzednim jego uznaniu przez sąd okręgowy w kraju.
3.Pisemne zapewnienie o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa, złożone przed kierownikiem USC w kraju, a za granicą - przed polskim konsulem.
4.Dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka.
5.Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
6.Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Opłaty:
38 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
Opłatę należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
 
Termin odpowiedzi:
Bez zbędnej zwłoki.
Tryb odwoławczy:
Do sądu rejonowego właściwego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia odmowy.
Uwagi:
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego lub konsula Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Ważność zaświadczenia opatrzona jest terminem 6 miesięcy. Po upływie tego terminu zaświadczenie traci moc.
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2016.2064 j.t.).
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827j.t.).
Podmiot publikujący
WytworzyłAdmin Admin - Admin2017-07-24 00:00
Publikujący - Administrator BIP 2017-07-24 10:23
Urząd Miasta i Gminy w Chorzelachul. Stanisława Komosińskiego 1, 06-330 Chorzele tel. (0-29) 751 65 40 email: sekretariat@chorzele.pl
Wygenerowano: 25 listopada 2024r. 09:50:17
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.