Przejdź do treści
Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Wydanie dowodu osobistego

URZĄD MIASTA I GMINY CHORZELE

 

06-330 CHORZELE, UL OGRODOWA 7

TEL (0-29) 751 51 61

 

KARTA INFORMACYJNA

 

Wydanie dowodu osobistego

 

 

Organ właściwy: Burmistrz Miasta i Gminy Chorzele

Symbol Sprawy:

 

 

 

06-330 Chorzele ul. Ogrodowa 7

tel.: (0-29) 751 65 46; pokój nr 8

 

 

 

Osoba odpowiedzialna:

Justyna Bajer-Burnos – młodszy referent ds. wydawania dowodów osobistych oraz poboru podatku od środków transportowych

 

I

Podstawa Prawna

1

Art.34 ust. l Ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( Dz. U z 2001 Nr 87 poz. 960 z póź. zm.)

 

2

§ 1 § 3 ust 2 § 4 Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 1istopada 2000r. w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz.U.Nr 105 poz.1110)

 

3

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawie wydania dowodów osobistych ich wymiary, zwrot lub utraty (Dz. U. Z 2000r Nr 112 poz. 1182).

 

II

Wymagane dokumenty

1

Wniosek o wydanie dowodu osobistego

 

2

W zależności od stanu cywilnego odpowiedni odpis skrócony aktu stanu cywilnego (oryginał)

a) panna, kawaler – odpis skrócony aktu urodzenia

b) osoba żonata, zamężna – odpis skrócony aktu małżeństwa

c) wdowa, wdowiec – odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o zgonie współmałżonka,

d) rozwiedziona, rozwiedziony – odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie.

 

3

Dwie aktualne fotografie o wymiarach 35x45mm, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem wnioskodawcy.

 

4

Do wglądu:

Poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa.

Dowód osobisty (nie dotyczy osób, które ubiegają się o wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy) 

 

III

Opłaty

 

Opłata za dowód osobisty wynosi 30, 00 zł

 

IV

Termin załatwienia sprawy

 

Wydanie dowodu osobistego do 30 dni

 

V

Jednostka odpowiedzialna

 

Referat Spraw Obywatelskich

 

 

Justyna Bajer-Burnos – młodszy referent ds. wydawania dowodów osobistych oraz poboru podatku od środków transportowych

 

VI

Tryb odwoławczy

 

Nie przysługuje

 

VII

Uwagi

 

1.       Osoby składające wniosek muszą posiadać zameldowanie na pobyt stały na terenie Miasta i Gminy Chorzele

2.       Jeżeli wymianie podlega dowód, który został wydany po 01.01.2001r. nie ma obowiązku składania odpisu aktu małżeństwa bądź urodzenia pod warunkiem, że nie zmienił się stan cywilny wnioskodawcy.

3.       Osoby w wieku od 13 do 18 roku życia mogą posiadać dowód tymczasowy.W obecności rodziców i po wyrażeniu przez nich zgody, składają wniosek ze skróconym aktem urodzenia w Urzędzie Miasta i Gminy w Chorzelach 

 

VIII

Formularz do pobrania

 

Wniosek o wydanie dowodu osobistego

 

Podmiot publikujący
WytworzyłWojciech Fronczak - Użytkownik BIP2007-06-29 13:00
Publikujący Wojciech Fronczak - Użytkownik BIP 2007-06-29 13:00
Modyfikacja Wojciech Fronczak - Użytkownik BIP 2007-06-29 13:00
Urząd Miasta i Gminy w Chorzelachul. Stanisława Komosińskiego 1, 06-330 Chorzele tel. (0-29) 751 65 40 email: sekretariat@chorzele.pl
Wygenerowano: 22 listopada 2024r. 07:19:17
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.