Chorzele, dnia 18.01.2013 r.
SPRAWOZDANIE Z
WYKONANIA KONTROLI ZARZĄDCZEJ - 2012 ROK
Zestawienie zawiera wykaz przeprowadzonych kontroli
planowych, problemowych i doraźnych przeprowadzonych w Urzędzie Miasta
i Gminy w Chorzelach w 2012 roku. Kontrola zarządcza miała na celu
zbadanie podejmowanych działań pod kątem
realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, ich efektywność,
oszczędność i terminowość.
Biorąc pod uwagę określoną w art. 68 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm) definicję kontroli zarządczej, za
najistotniejszy element kontroli zarządczej w jednostce samorządu
terytorialnego należy uznać system wyznaczania celów i zadań dla samorządowych
jednostek organizacyjnych, a także system monitorowania realizacji wyznaczonych
celów i zadań.
Osoba odpowiedzialna za kontrolę Agnieszka
Cichorska - od 08.08.2012 do 31.12.2012 roku.
L.p.
|
Typ kontroli
|
Miejsce kontroli
|
Termin kontroli
|
Temat i zakres kontroli
|
1
|
Kontrola doraźna w Publicznej Szkole Podstawowej w
Krukowie
PODSTAWA PRAWNA
Zarządzenie Burmistrza Miasta i
Gminy Chorzele Nr 10/2011 z dnia 2
lutego 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu kontroli zarządczej.
|
Publiczna Szkoła Podstawowa w
Krukowie
|
1) 20.08.2012 r.- 24.08.2012 r.
przedłużony do 30.08.2012 r.
|
1Ustalenie stanu faktycznego w
sprawie zatrudnienia osoby na stanowisku opiekuna- wychowawcy.
Kontrolę rozszerzono o gospodarkę finansową,
zatrudnienie i wynagradzanie pracowników w Publicznej Szkole Podstawowej w
Krukowie.
2. Kontrolą w Publicznej Szkole
Podstawowej w Krukowie zostały objęte obszary zabezpieczeń Szkoły, jak
również dostępu pracowników do poszczególnych pomieszczeń w Szkole.
|
2
|
Problemowa kontrola zarządcza wydawania decyzji
administracyjnych w oparciu o kryteria legalności , celowości, rzetelności i
gospodarności we wszystkich komórkach organizacyjnych Urzędu.
PODSTAWA PRAWNA
Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy
Chorzele Nr 10/2011 z dnia 2 lutego 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu
kontroli zarządczej.
|
Poszczególne referaty i wydział Urzędu
Miasta i Gminy w Chorzelach.
|
08.08.2012 r. do 31.08.2012 r.
przedłużono do 12.09.2012 r.
|
Kontroli poddano dokumentację, dotyczącą
prowadzonych postępowań administracyjnych
na poszczególnych stanowiskach
pracy przez poszczególne referaty i wydział.
|
3
|
Kontrola przeprowadzanych w 2011 roku przez Urząd Miasta i
Gminy w Chorzelach postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
PODSTAWA PRAWNA
Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy
Chorzele Nr 10/2011 z dnia 2 lutego 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu
kontroli zarządczej.
|
Referat Rozwoju Miasta i Gminy
Chorzele Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach
|
19.10.2012 r.- 09.11.2012 r.
|
Kontrolą objęto realizacje zamówień
publicznych w roku 2011:
- wewnętrzne uregulowania prawne
dotyczące stosowania procedur w zakresie udzielania zamówień publicznych,
Prawidłowości stosowanych procedur
udzielania zamówień publicznych i ich zgodności z przepisami ustawy z dnia
29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych a w szczególności: przygotowywanie
postępowań o udzielenie zamówień publicznych, prowadzenie postępowań o
udzielenie zamówień publicznych, dokumentowanie postępowań o udzielenie
zamówień publicznych, prawidłowość zawierania umów.
|
Kontrole
ujęte w Planie kontroli zarządczej na 2012 rok dotyczące kontroli Urzędu Miasta
i Gminy w Chorzelach w zakresie: kontroli budżetu Miasta i Gminy Chorzele, w
zakresie zgodności realizacji z planem finansowym w 2012roku; spraw związanych
z ustalaniem i poborem podatków i opłat lokalnych zostały przesunięte na
kolejne okresy sprawozdawcze.
Sporządziła: Agnieszka Cichorska.